رویدادها

بارنامه و نرخ اضافه بار هواپیمایی پارس

  • 3 شهریور 1403

هواپیمایی پارس ضمن به‌روزرسانی بخشنامه خود، میزان بار مجاز همراه مسافر و نرخ‌های جدید اضافه بار را اعلام کرد.

شرکت هواپیمایی پارس بخشنامه‌ای خطاب به روسا، نمایندگان و مسئولان فروش ایستگاه‌ها صادر کرد. این تغییرات که از تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند، شامل جزئیاتی در مورد بار مجاز رایگان، تعرفه‌های اضافه بار داخلی و خارجی و شرایط حمل بارنامه در مسیرهای مختلف است. متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:

با سلام و احترام،

بدین‌وسیله بخشنامه به‌روزرسانی‌شده مربوط به رویه‌ها و مقررات میزان بار مجاز، تعرفه‌های نرخ اضافه‌بار و بارنامه شرکت هواپیمایی پارس، که از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ لازم‌الاجراست، برای اطلاع و بهره‌برداری کلیه رؤسای محترم ایستگاه‌ها، نمایندگان استان‌ها، دفاتر فروش و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی و طرف قرارداد به شرح زیر اعلام می‌شود:

میزان بار مجاز: میزان بار مجاز رایگان همراه مسافر در کلیه پروازهای داخلی و خارجی برای هر نفر بزرگسال و کودک ۲ تا ۱۲ سال، ۲۰ کیلوگرم و برای نوزاد ۱۰ کیلوگرم تعیین می‌شود.

اضافه‌بار داخلی: نرخ هر کیلوگرم اضافه‌بار (بار مازاد همراه مسافر) در تمامی مسیرهای داخلی (به‌استثناء جزیره کیش) و با توجه به مدت‌زمان پرواز، برای مسیرهای تا یک ساعت، ۳۰۰,۰۸۰ ریال و برای مسیرهای بیش از یک ساعت، ۴۰۰,۴۰۰ ریال برای هر کیلوگرم تعیین می‌شود.

درمورد جزیره کیش، نرخ هر کیلوگرم اضافه‌بار (بار مازاد همراه مسافر) در مسیرهای داخلی و با توجه به مدت‌زمان پرواز، برای مسیرهای تا یک ساعت، ۳۵۲,۰۰۰ ریال و برای مسیرهای بیش از یک ساعت، ۴۵۱,۰۰۰ ریال تعیین می‌شود.

اضافه‌بار خارجی: نرخ هر کیلوگرم اضافه‌بار (بار مازاد همراه مسافر) در مسیرهای خارجی از مبدأ ایران، طبق تعرفه سیستم رزرو این شرکت هواپیمایی و از مبدأ خارج از کشور به مقصد ایران، ۵ دلار آمریکا تعیین می‌شود.

بارنامه داخلی و خارجی - پاکات: حمل بار غیر همراه مسافر (بارنامه) به‌صورت پاکت (در هر ابعادی) در مسیرهای داخلی از یک گرم تا سقف یک کیلوگرم، ۲,۲۲۱,۰۰۰ ریال و در مسیرهای خارجی، ۱۰ دلار آمریکا تعیین می‌شود.

بارنامه داخلی و خارجی – سایر اقلام به‌غیر از پاکات: حمل بار غیر همراه مسافر (بارنامه) به‌غیر از پاکات بیشتر از یک کیلوگرم، در مسیرهای داخلی برای هر کیلوگرم، ۱,۸۷۰,۰۰۰ ریال و در مسیرهای خارجی برای هر کیلوگرم، ۱۰ دلار آمریکا تعیین می‌شود.

توضیحات:

۱) کلیه بارنامه‌ها در فرودگاه مبدأ و مقصد می‌بایستی به نماینده ایستگاه شرکت هواپیمایی پارس تحویل شود.

۲) صدور تمامی بارنامه‌ها توسط دفتر فروش مهرآباد و از طریق شماره همراه کشیک ۰۹۰۳۶۶۰۱۴۵۶ انجام می‌شود.

۳) شایان ذکر است که کلیه بخشنامه‌های صادره این هواپیمایی در این باره تا قبل از صدور این بخشنامه و تا مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ لازم‌الاجرا هستند.

۴) در تمامی نرخ‌های فوق، ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شده است.

۵) مبنای تبدیل دلار آمریکا به ریال، نرخ تبدیل ارز سیستم رزرو این شرکت هواپیمایی است.

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟